9 Ocak 2012 Pazartesi

Lisede Bilgisayar ve Programlama Eğitimleri

Endüstri Meslek Lisesi Bilişim Teknolojileri mezunu olarak yakındığım konulardan biriside lisede bilgisayar ve programlama eğitimlerinin iyi verilmemesidir. Dört sene süre içerisinde sadece temel programlama dillerinin verilmesi müfredattan mı kaynaklanıyor yoksa öğretmenlerin mi yetersizliği o konunun başlı başına tartışılması gerektiği kanaatindeyim. Öğretmenlerin kendilerinin yenilememesi ve öğrencilere standart bilgilerin verilmesi , sorulan soruların cevapsız kalması, doğal olarak öğrencinin verimsiz ve programlama derslerine karşı sıkılma eğilimine yol açıyor.

M.E.B'in bu konuda biraz daha titiz davranması gerektiğini düşünüyorum. Şöyle bir düşünce dolaşmakta ortada "Öğretmen programlamanın temelini öğretir gerisi öğrenciye kalır." yok ya ! Adamlar 20 dk ders anlatıp bütün gün boyunca atelyelerde otursun , sonrada öğrenci çalışmıyor desinler. Ne öğretiyorsun ki ne öğrenelim ? Yararlı bir kaynak bile göstermiyorsun Meb'in 2007 senesinde hazırladığı modüllerle hala ders anlatılıyor. Yıl 2012 ve kurulu programlara baksan Office 2003 , Visual Studio 2005 , CS3 vb..
 Liselerde programlamaya daha çok önem verilmesini ve pinekleyen nesil değil , üretken neslin artık oluşması gerekiyor.

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümünü okuyorum. Üniversitede de aynı şeyler yüzeysel olarak söz konusu. Fakat birilerinin bu olanlara itiraz etmemesi bu bölümün gereksiz bir bölüm olduğunu düşünmesine şevk ediyor. Çünkü alt yapı yok. Alt yapı oluşturulamıyor. Bir BÖTE bölümü öğrencisi olarak, bu sorunları herkesle paylaşmak istedim ve gördüklerimi , yaşadıklarımı sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.

Yusuf BALYEMEZ


4 yorum:

  1. Bu konuda bi böteci olarak haklı davanı destekliyorum.. Lisede programlama dillerine kesinlikle daha fazla önem verilmeli kesinlikle

    YanıtlaSil
  2. hem fikir olduğumuza sevindim hocam.

    YanıtlaSil
  3. Bu güzel konuya değindiğiniz için tebrik ediyorum arkadaşım. İnşallah gereken yerlere ulaşır.

    YanıtlaSil